O Σ.Υ.Ε.Τ.Ε. με συνεχείς και συστηματικές παρεμβάσεις δίνει λύσεις και απαντήσεις σε μια σειρά ζητημάτων που απασχολούν τους εργαζόμενους

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,

            Ζούμε σε μια εποχή μεγάλων αλλαγών γεμάτη προκλήσεις και αβεβαιότητες.

Η 2η φάση της πανδημίας με βάση τα επιδημιολογικά στοιχεία και τις εκτιμήσεις των ειδικών θα είναι πιο δύσκολη.

            Οι επιπτώσεις της υγειονομικής κρίσης στην οικονομία, στην κοινωνία, στην εργασία, στον τρόπο που ζούμε και εργαζόμαστε δημιουργούν νέα δεδομένα.

            Η τηλεργασία έχει ήδη εισβάλει στο επάγγελμά μας, στην ζωή μας και οι επιπτώσεις στις εργασιακές σχέσεις είναι ήδη ορατές.

            Η επόμενη ημέρα μετά την πανδημία μας υποχρεώνει από τώρα να προετοιμαστούμε θεσμικά και συνδικαλιστικά για αυτά που έρχονται, έτσι ώστε η επιστροφή στη νέα κανονικότητα να μην γίνει σε βάρος των δικαιωμάτων μας και της εργασίας.

            Σε ότι αφορά μια σειρά ζητήματα που το τελευταίο διάστημα εκκρεμούσαν και μας απασχολούσαν, μετά από συνεχείς παρεμβάσεις του Σ.Υ.Ε.Τ.Ε. προς την Διοίκηση, έχουν δρομολογηθεί τα εξής :

Chief TellersTellers

Η Διοίκηση της Τράπεζας στα πλαίσια του ψηφιακού μετασχηματισμού και της εφαρμογής του νέου πελατοκεντρικού μοντέλου, προχωράει μονομερώς σε ενέργειες που πλήττουν τις αποδοχές συγκεκριμένων κατηγοριών εργαζομένων, των tellers και chief tellers. H μείωση των παραδοσιακών τραπεζικών εργασιών που εξυπηρετούνταν κατά κύριο λόγο από τα γκισέ των τραπεζών και η αντικατάσταση τους από τη χρήση εναλλακτικών δικτύων, δεν μπορεί να αποτελεί αφορμή για βλαπτική μεταβολή στα εισοδήματα αυτών των κατηγοριών των συναδέλφων.

Ο Σ.Υ.Ε.Τ.Ε. έγκαιρα έστειλε ανοιχτή επιστολή στη Διοίκηση (Ανακοίνωση Νο 75) ζητώντας να γίνει ομαλά η μετάβαση στη νέα ψηφιοποιημένη εποχή χωρίς δυσμενείς υπηρεσιακές και οικονομικές συνέπειες για τους συναδέλφους. Η Διοίκηση αρχικά αποδέχτηκε το αίτημα μας και σε πρώτη φάση μέχρι το τέλος του έτους δεν θα υπάρξει καμία μεταβολή στα επιδόματα των tellers και των chief tellers ανεξαρτήτως των θέσεων που προβλέπονται με βάση το πελατοκεντρικό μοντέλο λειτουργίας του Δικτύου.

Καλούμε τη Διοίκηση να προχωρήσει άμεσα σε ένα συγκεκριμένο προγραμματισμό ομαλής και σταδιακής μετάβασης στην νέα τραπεζική πραγματικότητα έτσι ώστε όλοι οι συνάδελφοι να αξιοποιηθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο χωρίς να αισθάνονται ότι «τιμωρούνται» από την Τράπεζα. Ο προγραμματισμός αυτός θα πρέπει να περιλαμβάνει:

  • Μετατροπή όλων των θέσεων C.T., που καταργούνται λόγω του πελατοκεντρικού μοντέλου, σε προσωποπαγείς, ώστε σε κάθε περίπτωση κανένας συνάδελφος να μην απολέσει το επίδομα του C.T. έως ότου τοποθετηθεί σε ανώτερη ιεραρχικά οργανική θέση.
  • Σε ότι αφορά τους tellers πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι η όποια περεταίρω μείωση θέσεων οφείλει να γίνει με ομαλό τρόπο, λαμβάνοντας υπόψη ότι οι περισσότεροι από τους συγκεκριμένους συναδέλφους ασκούν τα συγκεκριμένα καθήκοντα για πάρα πολλά χρόνια, με αποτέλεσμα να έχουν βασίσει τον οικογενειακό τους προγραμματισμό στο συγκεκριμένο εισόδημα.
  • Τοποθέτηση όλων των στελεχών που εδώ και πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα βρίσκονται στη διάθεση της Διεύθυνσης Δικτύου ενώ ασκούν κανονικά τα καθήκοντα τους στα Καταστήματα.

BONUS Δικτύου λόγω Πανδημίας

Ο Σ.Υ.Ε.Τ.Ε. με επιστολή του ήδη από τις 30 Απριλίου 2020 είχε ζητήσει από τη Διοίκηση να προχωρήσει στη χορήγηση έκτακτης αμοιβής στους εργαζομένους του Δικτύου Καταστημάτων, λόγω της Πανδημίας. Μετά από άσκηση συνεχούς πίεσης όλο αυτό το διάστημα, η Διοίκηση μας ενημέρωσε ότι εγκρίθηκε το σχετικό κονδύλι και ολοκληρώνονται άμεσα οι απαιτούμενες διαδικασίες προκειμένου να ξεκινήσει η καταβολή του bonus το αργότερο μέχρι τέλος Οκτωβρίου.

Αποζημίωση τεστ Covid-19 σε Μονάδες εκτός Αττικής-Θεσσαλονίκης

Μετά από οδηγίες της Τράπεζας και σχετική δέσμευση της Διοίκηση ότι θα προχωρήσει στην πλήρη κάλυψη των εξόδων τεστ για τον Covid-19, διαπιστώσαμε ότι υπάρχει μεγάλη καθυστέρηση στην διαδικασία αποζημίωσης των συναδέλφων, τη στιγμή μάλιστα που πρόκειται για ένα τεστ πολύ υψηλού κόστους. Μετά από παρέμβασή μας η Διοίκηση δεσμεύτηκε ότι θα επιταχύνει άμεσα τις σχετικές διαδικασίες.

Ενημέρωση για Ασφαλιστικά Θέματα

Με έκπληξη παρακολουθούμε το τελευταίο διάστημα να αναπτύσσεται μια ιδιαίτερη παραφιλολογία, μέσω διάφορων ανακοινώσεων-φημών, κτλ., που αντικειμενικά δημιουργεί σύγχυση αναφορικά με τα ασφαλιστικά δικαιώματα ορισμένων κατηγοριών εργαζομένων.

Η ενημέρωση για τα ασφαλιστικά δικαιώματα, για τους όρους και τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης των εργαζομένων στην Ε.Τ.Ε. απαιτούν ιδιαίτερη προσοχή και σοβαρότητα. Όταν κάποιοι μιλούν δημόσια για αυτά τα ζητήματα οφείλουν πρώτα να έχουν ακριβή και πλήρη γνώση. Χρειάζεται υπεύθυνη στάση.

 Ο μόνος φορέας που μπορεί να απαντήσει με απόλυτη ακρίβεια και υπευθυνότητα για τους όρους και τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης των συναδέλφων είναι ο φορέας που θα εκδώσει και την σύνταξη των εργαζομένων.

Επομένως, υπενθυμίζουμε στους εργαζομένους ότι αρμόδιοι για τα ασφαλιστικά θέματα των εργαζομένων στην Τράπεζα είναι το Παράρτημα του Ε.Φ.Κ.Α. (Δραγατσανίου 8) και η Διεύθυνση Ασφαλιστικών Οργανισμών (Α.Ο.Π.Ε.Τ.Ε.).

Συστήνουμε να απευθύνεστε πρώτα σε αυτούς για οποιοδήποτε ασφαλιστικό ζήτημα σας απασχολεί, προκειμένου να λαμβάνετε ορθή και έγκυρη ενημέρωση.

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,

Η εποχή μας απαιτεί ενότητα, αλληλεγγύη, επαγρύπνηση και ετοιμότητα από όλους και σε κάθε επίπεδο.

Η εποχή που ζούμε απαιτεί ένα συνδικαλιστικό κίνημα αγωνιστικό, αξιόπιστο και κυρίως έτοιμο πού ξέρει να διεκδικεί και να διαπραγματεύεται αποτελεσματικά, υπερασπιζόμενο τα πραγματικά συμφέροντα των εργαζομένων.

                                                                                                            Για το Διοικητικό Συμβούλιο,

                                                                                                       Ο Πρόεδρος            Ο Γεν. Γραμματέας

                                                                                                   Γιώργος Μότσιος     Θύμιος Παπαγιάννης

  Κατεβάστε το αρχείο PDF